جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تاثير بواسير يا هموروئيد بر توانايي جنسي

۱۰ بازديد

رابطه جنسي با وجود بواسير يا هموروئيد و تاثير آن بر توانايي جنسي

رابطه جنسي با وجود بواسير يا هموروئيد و تاثير آن بر توانايي جنسي

بيماري هموروئيد يا بواسير در اثر آسيب وارده بر عروق هموروئيدي شكل مي گيرد. اين بيماري كه در اثر تورم و گشاد شدن عروق مقعدي ايجاد مي شود. اين بيماري مي تواند موجب درد، خونريزي، تورم، عفونت و … شود.

بيماري بواسير با اينكه تهديد كننده زندگي به شمار نمي رود ولي با اين حال مي تواند به شدت زندگي فرد را تحت تاثير قرار دهد. يكي از مشكلاتي كه بواسير ايجاد مي كند و كمتر به آن پرداخته مي شود، تاثير منفي بر توانايي جنسي است. در ادامه به بررسي تاثيرات هموروئيد بر زندگي جنسي بيمار مي پردازيم.

تاثير بواسير يا هموروئيد بر توانايي جنسي

هموروئيد از بيماري هايي است كه مي تواند بر سلامت بدن فرد تاثيرات بسياري داشته باشد و حتي از نظر روحي نيز فرد را درگير نمايد. يكي از تاثيرات هموروئيد بر مردان مشكلات مربوط به نعوظ است. نعوظ از طريق عروق ايجاد شده و اين يعني عروقي كه سلامت خود را از دست داده اند، نمي توانند درست عمل كنند. با وجود آنكه بواسير در عروق مقعدي ايجاد مي شود ولي مي تواند ميل جنسي و نيز توانايي جنسي در مردان و زنان را تحت تاثير قرار دهد.

علت تاثير منفي وجود بواسير بر توانايي جنسي، يگانه بودن منشاء اعصاب اين عروق است. اين عروق همان اعصاب شاخه هاي عصب پودنتال هستند.

در زنان مبتلا به هموروئيد رابطه جنسي موجب آزردگي عصبي مي شود، اين امر توانايي جنسي آن ها را دچار اختلال مي نمايد. در نتيجه يا به ارگاسم نمي رسند و يا خيلي دير به ارگاسم مي رسند. اين موضوع در مورد شقاق با توجه به درد بسيار شديد اين بيماري، تشديد شده و بسياري از زنان از آن شكايت دارند.

طي تحقيقات، به اثبات رسيده اغلب مردان پس از درمان هموروئيد به روش هموروئيدكتومي توانايي جنسيشان تقويت شده و اظهار رضايت بيشتري از روابط جنسي خود داشتند. زنان نيز پس از درمان، آزردگي و درد كمتري خواهند داشت و لذت بيشتري از رابطه جنسي مي برند.

نكته اي كه در اين رابطه بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است كه بسياري از مردان مبتلا به بواسير شروع به مصرف قرص هايي مانند وياگرا مي كنند كه عملكرد جنسي آنان را بهبود بخشد، اما اين عمل تنها موجب خونريزي هموروئيد مي گردد. زنان نيز ممكن است با مصرف اسپري سيل دونافيل ممكن است دچار خونريزي شوند. البته مصرف اين داروها در مورد شقاق تاثيرات مثبتي داشته و مي تواند به درمان كمك نمايد.

رابطه جنسي با وجود بواسير يا هموروئيد

همان طور كه گفتيم بواسير يا هموروئيد مي تواند توانايي جنسي فرد را تحت تاثير قرار دهد. اما مانع اين عمل نمي شود. با اين وجود انجام رابطه جنسي مقعدي بي ضرر نبوده و مي تواند بيماري را در زنان تشديد نمايد. رابطه جنسي با وجود بواسير، درد بسياري زيادي داشته و ممكن است منجر به عفونت و التهاب مقعد گردد و يا حتي خونريزي را به دنبال داشته باشد.

از همين روي توصيه مي شود، حداقل تا اتمام فرآيند درمان از رابطه جنسي بپرهيزيد، زيرا با اين عمل فشار بسيار زيادي متحمل عروق مقعدي مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.