جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

نحوه ي روشن كردن و راه اندازي آبگرمكن

۵۰ بازديد

چه آبگرمكن برقي داشته باشيد و چه آبگرمكن گازي، بدون نياز به تماس با يك متخصص براي كمك به شما مي توانيد آن را روشن كنيد. آبگرمكن برقي به يافتن قطع كننده مدار و روشن كردن آن نياز دارد ، در حالي كه يك آبگرمكن گازي براي روشن شدن به چراغ خلبان احتياج دارد. يكي از مهمترين مراحل اين است كه مطمئن شويد آبگرمكن شما قبل از راه اندازي كاملاً پر از آب است.

منبع تغذيه و شير گاز يا قطع كننده مدار را خاموش كنيد.

سوپاپ گاز را به "خاموش" تبديل كنيد ، يا مطمئن شويد كه كليد قطع كننده بخاري آب در قطع كننده مدار خاموش باشد. براي خاموش كردن منبع تغذيه ، شير خط تأمين آب سرد را كه به مخزن وارد مي شود بپيچانيد (معمولاً از بالا). 

كليد قطع كننده بخاري آب شما بايد داراي برچسب باشد ، اما اگر اينگونه نيست ، پيش برويد و برق اصلي را خاموش كنيد.

مخزن را تخليه و شستشو دهيد تا تميز شود.

براي تخليه مخزن آب خود ، يك شيلنگ را به قسمت پايين مخزن در جايي كه شاخه وجود دارد وصل كنيد. شلنگي را انتخاب كنيد كه به اندازه كافي بلند باشد تا بتواند به يك زهكشي در طبقه نزديك يا سينك ظرفشويي يا تا بيرون حياط كشيده شود. سپس شير تخليه را روي مخزن آب باز كنيد تا روند تخليه آغاز شود. با باز كردن يك شير آب گرم نزديك به مخزن ، به شما كمك مي كند تا سريعتر تخليه شود و همچنين مي توانيد پيشرفت آن را بررسي كنيد. شير تأمين آب سرد را دوباره باز كنيد تا باقيمانده يا مواد معدني اضافي از مخزن خارج شود.

  • اجازه دهيد آب سرد 5-10 دقيقه از دريچه تخليه خارج شود.
  • اگر مخزن تازه نصب شده باشد ، مي توانيد از فلاش عبور كنيد. شلنگ را وصل نكنيد و دريچه تخليه را باز نكنيد و از شير آب گرم نزديك استفاده كنيد تا بدانيد چه موقع مخزن پر است - جريان ثابت آب بدون پاشيدن علامت آن است.

در حالي كه منبع تغذيه آب باز است ، شير تخليه را خاموش كنيد.

هنگامي كه مخزن شما خارج شد و آب تميز از شلنگ خارج شد ، دريچه تخليه را ببنديد و شيلنگ را خارج كنيد. اكنون مخزن آب شما بايد دوباره پر شود. شير را روي شير آب نزديك نگه داريد تا هنگام پر شدن مخزن هوا بتواند از آن خارج شود. 

به بررسي شير آب گرم داغ نزديك ادامه دهيد.

شير آب گرم شما اين است كه شما از پر شدن مخزن خود مطلع خواهيد شد. به محض ديدن و شنيدن جريان خوب و مداوم آب از طريق شير آب ، آبگرمكن شما پر است. اگر صداي پاشيدن شنيديد ، اين بدان معناست كه هوا همچنان از مخزن خارج مي شود. مي توانيد شير را به محض اينكه جريان ثابت داشته باشد ببنديد.

منبع تغذيه يا قطع كننده مدار را روشن كنيد.

اكنون كه مخزن پر شده است ، آماده روشن كردن آبگرمكن هستيد. اگر با گاز سروكار داريد ، وقتي مي توانيد چراغ خلبان را روشن كنيد شير گاز را به وضعيت "روشن" تغيير دهيد. براي آبگرمكن برقي ، قطع كننده مدار را دوباره روشن كنيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.